
چرا و چطور پروفایل کاری اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید
زمانیکه اینستاگرام راهاندازی شد، پیج شخصی و تجاری یک قالب پروفایل اینستاگرام داشت. هیچ زنگ و سوتی به جز یک بایو ساده و فید اینستاگرام وجود نداشت.
رسانههای اجتماعی واقعاً به سرعت تغییر میکنند، به خاطر اینکه در سال 2016 اینستاگرام پروفایلهای کاری را معرفی کرد. و از آن زمان به بعد، پروفایل جدید روش جدیدی از بازاریابی اجتماعی را معرفی کرده است.
و مزیتهای پروفایل کاری اینستاگرام بسیار بوده است.
مطلب پیشنهادی: تکنیک های مدیریت زمان
از زمان آغاز پروفایلهای کاری، دکمه تماس خلقشد، خرید اینستاگرام مهمتر شد، پلتفرم تحلیل خودش را راهاندازی کرد. و اکنون همه ازشرکتها تا استارت آپها تا اینفلوئنسرها پروفایل کاری اینستاگرامی دارند.
تا آخر این مقاله، خواهید فهمید چرا باید پروفایل کاری اینستاگرامی را درنظربگیرد و چطور راهاندازی کنید. بریم ببینیم!
چرا پروفایل کاری اینستاگرامی ایجاد کنید؟
اگر برندی هستید که به دنبال ایجاد فالوور در اینستاگرام و استفاده استراتژیک از این پلتفرم هستید، به پروفایل کاری اینستاگرامی نیاز دارید. به این خاطر است که ویژگیهایی برای پروفایلهای کاری وجود دارد که قابلیت استفاده به عنوان برند را بهبود میبخشد.
بیایید چند مورد از بزرگترین مزیتهای استفاده از پروفایل کاری اینستاگرامی در مقابل پروفایل شخصی ساده را بررسی کنیم:
1. جدی گرفته میشوید
به تفاوت بین دو پروفایل اینستاگرامی زیر نگاه کنید. احتمالاً به چند تفاوت مهم توجه کردهاید.
نادیده گرفتن این حقیقت که پروفایل کاری اجتماعی تازه ما هایلایت استوری دارد و پروفایل شخصی من ندارد ( ویژگی قابل دسترس روی تمام پروفایلها)، آنچه پروفایلهای کاری اینستاگرامی دارند که پروفایل شخصی ندارد شامل:
• صنعت/موقعیت ایدهآل
• آدرس
• دکمه تماس سمت راست روی پروفایل
داشتن اطلاعات بیشتر و دکمه تماس سریع به پروفایل کاری شما ظاهری حرفهی تر میدهد. و حتی روشهای بیشتری را برای مخاطبین شما ارائه میکند تا با شما در تماس باشند.
به خاطر اینکه تفاوتها بین این دو نوع بسیار واضح است، کاربران اینستاگرام به طور خودکار میتوانند بگویند چه زمانی پروفایل برای کسب و کار یا خلقکننده محتوا است و حس اعتماد بیشتری را فراهم میکند.
راه دیگر جلب اعتماد گذاشتن پست و درگیرشدن مداوم در اینستاگرام است. اما انتشار محتوا و درگیر شدن با مخاطبین خود تنها دو بخش از استراتژی بازاریابی اینستاگرام است.
2. به تجزیه و تحلیل دسترسی دارید
این قسمت بزرگی است. تغییر به اکانت کاری اینستاگرام به شما توانایی این را میدهد تا به اینسایت درباره اکانت و عملکرد خود دسترسی پیدا کنید.
شما میتوانید به عملکرد پست، فعالیت فالوورها و اینسایت مخاطبان نگاهی بیندازید. در حالیکه این اطلاعات خیلی عمیق نیستند، نگاه اجمالی خوبی به موفقیت حساب شما است و میتواند به شما درک اساسی از عملکرد محتوای شما بدهد.
و برای جزییات بیشتر در خصوص تحلیل پیجتان، میتوانید از گزینههای تحلیل اجتماعی همیشه سود ببرید.
3. میتوانید لینکهایی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید
اینستاگرام اینستاگرام به دلیل ناتوانی در پیوند مستقیم به پستهای وبلاگ و صفحات لندینگ از پستهای شما بدنام است، از این رو محبوبیت "لینک در بیو" و ابزار طراحی شده برای جمعآوری تمام لینکهای اخیر یا مهم شما در یک صفحه قابل دسترسی در اینستاگرام است. ولی، اکانتهایی که بیشتر از 10000 فالوئر دارند به لینک تغییر در استوریهای اینستاگرام دسترسی دارند، اما تنها درصورتیکه اکانت پروفایل کاری اینستاگرامی باشد.
درحالیکه ممکن است زمان زیادی طول بکشید تا اکانت شما به 10000 فالوئر برسد، اگر استراتژی اینستاگرامی موفقی را ایجاد کنید، در کمترین زمان ممکن محتوا را در استوریهای خود لینک میکنید. استفاده از لینکهای استوری راه عالی برای هایلایت کردن آخرین محتوای شماست، هایلایت کردن معاملات کوتاه مدت یا محتوا و محصولات بهموقع را بر اساس آنچه که ترند است، دوباره ظاهر کنید.
4. میتوانید از تبلیغات اینستاگرامی سود بجویید
تبلیغات اینستاگرام و پستهای تبلیغاتی از طریق مدیر تبلیغات فیس بوک ایجاد میشوند، به این معنی که برای ایجاد کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام باید یک پروفایل کاری اینستاگرامی داشته باشید که به صفحه فیس بوک خود متصل شده باشد.
برای کمک به تولید سرنخ، افزایش تبدیل و رسیدن سریعتر به آستانه 10000 فالوور، برند شما باید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کند. اگر در تلاش برای افزایش دسترسی خود و غلبه بر برخی از چالشهایی هستید که برندها از طریق الگوریتم اینستاگرام با آن مواجه هستند، تبلیغات پولی میتواند به شما کمک کند مخاطبان کلیدی را هدف قرار دهید.
5. میتوانید پستهایتان را از قبل برنامهریزی کنید
یکی دیگر از به روزرسانیهای مهم اینستاگرام که اکنون چند سال از عمر آن میگذرد، اما ارزش قابل توجهی برای بازاریابان داشت، این بود که کاربران میتوانستند به طور خودکار پستهای خود را به جای برنامهریزی یادآوری برای ارسال دستی محتوا، برنامهریزی کنند.
لکن، توانایی برای استفاده از ابزار شخص ثالث مانند اسپروت سوشال برای برنامهریزی محتوا از قبل تنها با پروفایلهای کاری اینستاگرام قابل دسترس است.
بنابراین اگر میخواهید مدیریت رسانههای اجتماعیتان راحتتر شود، به خودتان (و در کل تیم بازاریابی خود) لطف کنید و به یک حساب کاری اینستاگرامی راهاندازی کنید. با ابزاری مثل اسپروت، میتوانید تصویر کاملتری از تقویم محتوای آیندهتان داشته باشید و برای همه آسانتر خواهد شد که به این محتوا برای همکاری کمک کند.
6. میتوانید محصولات را در پستهایتان تگ کنید
در نهایت، یکی دیگر از مزایای عالی که فقط برای حسابهای کاری در دسترس است، توانایی تبدیل فید خود به یک فروشگاه آنلاین است.
تگ کردن محصولات و تبدیل عکسها به پستهای قابل فروش روش عالی برای بازکردن یک استریم درآمد کاملاً جدید برای برند خود است، اما باید پروفایل خود را ابتدا به یک اکانت کاری تغییر دهید. حواستان باشد که 46% کاربران پس از دیدن محصول در اینستاگرام خرید میکنند و حتی پس از بازدید تحقیقات بیشتری راجع به آن محصول میکنند، منطقی است که این نوع مرور را تا حد امکان تسهیل کنیم
چطور اکانت خود را به اکانت کاری اینستاگرامی تغییر دهیم؟
اکنون که مزیتها را میدانید، آیا آمادهاید تا اکانت خود را به پروفایل کاری اینستاگرامی تغییر دهید؟ بیایید این فرایند را بررسی کنیم بنابراین شما میتوانید از این مزایای عالی سود ببرید.
مرحله 1: به قسمت ستینگ اکانت اینستاگرامی خود بروید
پروفایل خود را باز کنید، سپس روی منوی هامبرگر در گوشه راست بالای اپ بزنید. روی ستینگ بزنید و سپس برای شروع روی اکانت بزنید.
مرحله 2: اکانت حرفهای اینستاگرام خود را تغییر دهید
به محض اینکه وارد ستینگ اکانت خود شدید، گزینه آبی کال تو اکشن در پایین پیچ را خواهید دید که میتوانید به اکانت حرفهای تغییر دهید.
روی آن بزنید تا با یک تغییر بزرگ پیشرفت کنید.
مرحله 3: اکانت بیزنس را انتخاب کنید
انتخاب بیزنس به شما امکان میدهد تا امپرشن، ریچ و بازدید ویدیوها را در گزارش اینسایت خود جمعآوری کنید و برای محتوای خود با استفاده از ابزارهای شخص ثالث مانند اسپروت سوشال برنامهریزی کنید.
اینستاگرام اخیراً نوع جدیدی از اکانت کاری را رونمایی کرده است ـ اکانت خالق اینستاگرام. اینها به ویژه برای اینفلوئنسرها، اشخاص معروف یا انواع دیگری از تولیدکنندگان محتوا است، درحالیکه اکانت کاری برای برندها و کسب و کارها بهتر است که محصول یا خدمات میفروشند.
این بخشی از تلاش اینستاگرام برای جداکردن بیشتر اینفلوئنسرها و کسب و کارهاست که آن را برای کاربران خود مشخصتر میکند زمانیکه مشارکت به جای تبلیغ صرف یک ترویج اینفلوئنسری است.
ابزاری که اکانت خالق را احاطه میکند تا حدی متفاوت از ابزاری است که در اکانت کاری قابل دسترسند، اما آنها با بازاریابی اینفلوئنسر در ذهن ایجاد شدند. همچنین ویژگیهای بیشتری پیرامون پیام رسانی و انعطاف پذیری پروفایل وجود دارد.
ویژگیهای پروفایل کاری اصلی همچنان در دسترس است که شامل پستهای قابل خرید میباشد. به این معنی است که اینفلوئنسرها میتوانند محصولاتی را که توصیه میکنند مستقیماً در پستهای اینستاگرام خود برچسبگذاری کنند و خرید سادهتری را برای همه طرفهای درگیر ارائه دهند.
اگر به عنوان اینفلوئنسر برنامه دارید با کسب و کارها مشارکت کنید، بهتر است اکانت خالق اینستاگرامی را ایجاد کنید. اگر نه، بنا دارید با اینفلوئنسرها کار کنید تا محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید، بهتر است اکانت کاری اینستاگرامی ایجاد کنید.
مرحله 4: به پیچ فیس بوک خود وصل شوید
اگر بنا دارید پروفایل کاری داشته باشید، گام بعدی وصل شدن به پیج فیس بوک است. برای این کار باید به صفحه فیس بوک خود دسترسی داشته باشید.
به محض اینکه تایید کنید کدام پیج فیس بوک را میخواهید وصل شوید، پروفایل کاری شما آماده استفاده است!
اگر پروفایل را به پروفایل خالق تغییر دادید، شما لازم است دستهبندی برای نوع خالقی که هستید را انتخاب کنید.
چطور به اکانت شخصی خود برگردید؟
اگر تصمیم گرفتید که اکانت کاری یا سازنده اینستاگرام برای شما مناسب نیست، این امکان وجود دارد (و بسیار آسان) به حساب شخصی خود بازگردید. همچنین میتوانید بین اکانت کاری و سازنده سوئیچ کنید تا بفهمید که کدام برای برند شما معقولتر است.
نها کاری که باید انجام دهید این است که مستقیماً به تنظیمات اکانت خود بازگردید و این بار سوئیچ آبی برای کال تو اکشن اکانت حرفهای را جایگزین دو گزینه مختلف کنید: تغییر به حساب شخصی یا تغییر به حساب ایجادکننده.
سود جستن از ابزارهای پروفایل کاری اینستاگرام
برای تقویت استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود آمادهاید؟ با جابجایی به پروفایل کاری اینستاگرام ، به ابزارها و مزایای برند بسیار بیشتری دسترسی پیدا میکنید که به شما امکان میدهد واقعاً مخاطبان خود را در این پلتفرم شگفتزده کنید.
برای یادگیری بیشتر درباره قدرت اینستاگرام در ارتباط با کسب و کار خود، به راهنمای ما برای استراتژیهای ارگانیک اینستاگرام مراجعه کنید.
دستهبندیها
• اینستاگرام
• تحلیل رسانههای اجتماعی
• محتوای رسانههای اجتماعی
• برنامهریزی رسانههای اجتماعی
برای دیدن بیشتر از 1000 متخصص خدمات خانه و ساختمان به روی لینک کلیک کنید