
راهنمای کامل راه اندازی پت شاپ آنلاین
با وجود همهگیری ویروس کرونا، گرایش به سمت کسب و کارهای اینترنتی در بین مردم با رشد خیرهکنندهای همراه بوده است. بسیاری از مردم برای کسب درآمد بیشتر، به فروش محصولات و ارائه خدمات آنلاین روی آوردهاند.
یکی از مشاغل نوپا و جذابی که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است، فروش اینترنتی لوازم حیوانات خانگی است. در این مقاله از بیزاَپ، قصد داریم صفر تا صد فروش آنلاین لوازم و غذای حیوانات خانگی را به شما آموزش دهیم.
بازار فروش لوازم و غذای حیوانات خانگی چگونه است؟
در حال حاضر بسیاری از افراد از حیوانات خانگی نگهداری میکنند. برای رسیدگی و مراقبت بهتر از حیوانات خانگی، نیاز است تا به صورت منظم غذا و لوازم ضروری این موجودات نازنین در دسترس باشد تا احساس راحتی بیشتری کنند.
شاید تا چند سال قبل، به سختی میتوانستید یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی در سطح شهر پیدا کنید، اما اکنون باتوجه به افزایش نگهداری حیوانات خانگی در بین مردم، تقاضا برای خرید لوازم آنها بیشتر شده است. با این حال در اکثر شهرهای ایران پت شاپ یا فروشگاه لوازم حیوانات خانگی به ندرت پیدا میشود و در شهرهایی که اصلاً فروشگاه لوازم حیوانات خانگی وجود ندارد، ضرورت راهاندازی فروشگاه آنلاین لوازم حیوانات خانگی یا پتشاپ اینترنتی در بین کارآفرینان و علاقمندان مشاغل اینترنتی افزایش یافته است. طبق تحقیقات میدانی صورت گرفته، هزینه نگهداری یک حیوان خانگی ماهانه حداقل 500 هزار تومان و برای برخی از حیوانات، یک میلیون تومان است.
به گزارش اقتصاد آنلاین در سال 96 براساس آماری که وزارت صنعت،معدن و تجارت منتشر کرده، پیشبینی شده است که ظرفیت بازار غذای حیوانات خانگی با رشد 6 برابری نسبت به 2013 در سال 2020 به 2000 تن در سال و حدود 25 میلیون دلار خواهد رسید.
به طور کلی با توجه به مشکلات روزمره مردم، ایجاد فرهنگ خرید اینترنتی و اجتناب از ترافیک، خرید آنلاین لوازم و غذای حیوانات خانگی با استقبال زیادی از سوی مردم همراه شده است؛ بنابراین با راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی میتوانید نیاز افرادی که در منزل خود حیوانات خانگی نگهداری میکنند را برطرف کنید و به سود خوبی برسید.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی راه اندازی کنیم؟
حال که به اهمیت فروش لوازم حیوانات خانگی و بازار کار آن پی بردید، میتوانید از طریق روشهایی که در ادامه معرفی میکنیم، لوازم حیوانات خانگی را به صورت آنلاین به فروش برسانید. اما قبل از معرفی بسترهای مناسب برای فروش محصولات خود، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
پایش و رصد رقبا
از سایر فروشندگان لوازم حیوانات خانگی تحقیق کنید و اطلاعات لازم در خصوص نحوه فروش محصولات را جمعآوری نمایید. با بررسی نکات بازاریابی کسب و کارهای از قبل تأسیس شده، میتوانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.
خب، چگونه میتوان به اسرار بازاریابی کسانی که لوازم حیوانات خانگی را به صورت آنلاین میفروشند، پی برد؟
ساده است. به سراغ گوگل بروید و افرادی که به صورت آنلاین اقدام به فروش اینترنتی لوازم حیوانات خانگی میکنند را جستجو کنید. بعد، چند کسب و کار را که فکر میکنید میتوانید با آنها رقابت کنید، انتخاب نمایید. اگر آنها در شبکههای اجتماعی فعالیت میکنند، با نحوه فعالیت و نوع بازاریابی آنها در هریک از شبکههای اجتماعی آشنا شوید. برای این کار کافی است چند روز آنها را در شبکههای اجتماعی زیر نظر بگیرید. سایت آنها و دستهبندی محصولات را به دقت بررسی کنید. به صفحه بلاگ آنها بروید و ببینید در چه موضوعاتی محتوا تولید میکنند.
یادگیری از رقبا
هرچه بیشتر از رقبا یاد بگیرید، بیشتر میتوانید محصولاتتان را بفروشید. سعی کنید از بازار هدف رقبا، اطلاعات جمعیتی مخاطبان و استراتژی محتوایی آنها اطلاعات کافی جمعآوری کنید.
بهترین لوازم حیوانات خانگی را برای فروش آنلاین پیدا کنید
برای این که از ریسکهای آینده جلوگیری کنید و کسب و کارتان با شکست مواجه نشود، مدتی را در بازار تحقیق کنید و سعی کنید لوازم و غذاهایی را تهیه کنید که بیشترین تقاضای خرید را دارند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته از چندین سایت معتبر و جستجو در بازار، لوازم زیر، فروش بیشتری داشته است. لازم به ذکر است بیزاپ هیچگونه تضمینی در رابطه با اطلاعات زیر نمیکند زیرا ممکن است این اطلاعات به مرور زمان تغییر کنند:
انواع اسباببازی برای حیوانات خانگی
- قلاده سگ
- بذر پلنت آکواریوم
- پمپ هوا آکواریوم
- شیر تقسیم هوای آکواریوم
- اسکرچر گربه
- خاک بستر گربه
- غذای خشک گربه
- خمیر مالت گربه
- کنسرو غذای سگ
- غذای خرگوش
- کنسرو گوشت مرغ و ماهی
- انواع قفس نگهداری پرندگان
- انواع لانههای نگهداری سگ
- ساک حمل سگ
- ساک حمل گربه
- انواع پوشاک سگ
- باکس حمل و نقل حیوانات خانگی
- لوازم بهداشتی حیوانات خانگی
مراقب خطرات باشید
هنگامی که برای اولین بار اقدام به فروش اینترنتی لوازم حیوانات خانگی میکنید، بسیاری از موارد مانند تأخیر در حمل و نقل لوازم، مشکلات کیفیت محصول، مشکلات قیمتگذاری و غیره وجود دارد؛ بنابراین، سعی کنید هزینههای خود را به حداقل برسانید، تا اگر اتفاقی رخ داد به شما آسیب مالی نرسد.
لوازمی را انتخاب کنید که مشتری را وسوسه کند
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، قرار است لوازم حیوانات خانگی را به صورت اینترنتی به فروش برسانید؛ بنابراین، شما باید محصولات خاصی پیدا کنید که بتوانند باعث ایجاد انگیزه و وسوسه در خریداران شود.
سایز و قیمت محصول را تأیید کنید
فروش محصولات کوچک و کمهزینه در فروشگاه اینترنتی به صرفهتر است؛ زیرا هم روند تحویل محصول آسان است و هم این که مشتریان به دلیل ارزانتر بودن محصول، میل بیشتری برای خرید آنها دارند؛ بنابراین محصولی را انتخاب کنید که میتواند درون یک پاکت یا یک جعبه کوچک جای بگیرد و از طرفی قیمت زیادی نداشته باشد.
یک عمده فروش لوازم حیوانات خانگی پیدا کنید
پس از این که تصمیم گرفتید چه لوازمی را برای فروش انتخاب کنید، باید تأمینکنندگان یا عمدهفروشان آن محصولات را بیابید. عمدهفروشان معمولاً اجناس و لوازم حیوانات خانگی را با قیمت کمتری میفروشند و تقریبا هر نوع لوازم و کالایی که شما بخواهید، در اختیارتان میگذارند.
در ادامه روشهای فروش آنلاین لوازم حیوانات خانگی را به شما معرفی میکنیم:
فروش لوازم و غذای حیوانات خانگی از اینستاگرام
اولین قدم برای شروع یک کسب و کار آنلاین، جذب مخاطب برای فروش محصولات است. وقتی قرار است لوازم حیوانات خانگی را به صورت آنلاین بفروشید، چندین روش وجود دارد. اگر در ابتدای کار خود هستید، با فروش در فضای آنلاین آشنایی چندانی ندارید و از بودجه زیادی هم برخوردار نیستید، میتوانید با راهاندازی یک صفحه اینستاگرام، محصولات خود را به فروش برسانید. برای این که به بهترین شکل در اینستاگرام برای لوازم حیوانات خانگی خود بازاریابی کنید، به نکات زیر دقت کنید:
نوشتن بیو مناسب
متناسب با کسب و کار خود و مرتبط با محصولاتی که ارائه میدهید یک بیوی مناسب بنویسید. کاربر باید برای فالو کردن شما در اینستاگرام، دلیل کافی داشته باشد. در این خصوص اطلاعاتی درمورد امکان ارسال پستی به نقاط گوناگون کشور، آدرس فروشگاه فیزیکی (درصورت وجود)، ضمانت بازگشت کالا، شماره تماس و سایر اطلاعات لازم را درج کنید.
انتشار تصاویر باکیفیت و غیر کپی
به جای استفاده از عکسهای آماده در اینترنت، برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه میشود از محصولاتتان عکس بگیرید. این کار به بالا رفتن اعتماد به شما در بین مخاطبان کمک میکند و شما را به عنوان یک حرفهای معرفی خواهد کرد.
از قدرت محتوای ویدیویی استفاده کنید
انتشار پست از طریق ویدیو، در حال حاضر یکی از بهترین انواع بازاریابی از نگاه کارشناسان بازاریابی اینترنتی است. برای فروش لوازم حیوانات خانگی توصیه میشود از محصولات خود ویدیوهای جذاب و باکیفیت تهیه و منتشر کنید. مطالعات نشان میدهد، مخاطبان در مقایسه با محتوای عکسی، تعامل بیشتری با محتواهای ویدیویی برقرار میکنند. هرچه تعامل کاربر با محتوای شما بیشتر باشد، احتمال تبدیل مشتری بیشتر خواهد شد و شما به سود بالاتری خواهید رسید.
درج اطلاعات مفید و آگاهی دهنده
برای این که شما نزد مخاطب مسلط و حرفهای به نظر برسید، توصیه میشود درباره محصولات و لوازم خود، اطلاعات ارزشمند و مفیدی ارائه دهید و به خوبی همه ویژگیهای محصولات خود را در پستها منتشر کنید تا مشتری احتمالی به تمامی پاسخهای خود برسد.
فعالیت و انتشار محتوا به صورت منظم
برای این که مخاطب اعتماد بیشتری به شما داشته باشد، بهتر است زمان انتشار پستهای مرتبط با محصولاتتان، از نظم و برنامه خاصی پیروی کند. با توجه به رفتار مخاطبان خود پی ببرید که چه زمانهایی در طول شبانه روز، محتوا بیشتر به دست دنبالکنندگان شما میرسد.
فروش لوازم و غذای حیوانات خانگی با سایت فروشگاهی
یکی دیگر از روشهای مطمئن برای فروش آنلاین لوازم حیوانات خانگی و غذای آنها، راهاندازی وبسایت است. شما میتوانید با هزینه تقریبی 3 الی 5 میلیون تومان (در سال 1400) یک سایت فروشگاهی برای پت شاپ آنلاین خود راهاندازی کنید. بعد از راهاندازی وبسایت، شما نیاز دارید برای محصولات و لوازمی که دارید، محتوای با کیفیت و غیرکپی تولید کنید. همزمان باید به بهینه سازی وبسایت (SEO) نیز توجه ویژهای کنید که ممکن است هزینه بیشتری برای شما در بر داشته باشد.
مسلماً مشتریان هدف کسب و کار شما، صاحبان حیوانات خانگی هستند؛ این افراد علاوه بر خرید لوازم و محصولات حیوانات خانگی برای برخی از سولات خود مانند مسائل مربوط به نگهداری حیوانات خانگی، تربیت و آموزش، بهداشت و سلامتی و ... در موتورهای جستجو به دنبال پاسخ سوالات خود هستند؛ بنابراین میتوانید با تولید ویدیوها و محتواهای آموزشی این افراد را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
فروش غذا و لوازم حیوانات خانگی از طریق سایت دیوار و شیپور
اگر حوصله و هزینه تولید محتوا را ندارید و نمیخواهید برای تاسیس سایت و صفحه اینستاگرام وقت بگذارید، میتوانید با هزینه کمتری در سایت دیوار یا شیپور لوازم و کالای خود را به مشتریهای بالقوه نشان دهید. البته این شیوه از بازاریابی برای افرادی که محصولات و کالاهای زیادی دارند، در دراز مدت نمیتواند جوابگو باشد. توصیه میکنیم این روش را در کنار دو روش بالا امتحان کنید تا فروشتان بیشتر شود.
چگونه میتوان غذا و لوازم حیوانات خانگی را ارسال کرد؟
بعد از این که بستر فروش اینترنتی لوازم حیوانات خانگی را انتخاب کردید، باید محصول را به دست مشتری برسانید. در زیر چند روش ارسال محصول را به شما معرفی میکنیم:
ارسال از طریق پست
شما میتوانید محصولات خود را از طریق پست به دست مشتریان راه دور خود بفرستید و نهایتا بین یک الی چند روز مرسوله به دست مشتریان شما میرسد. این روش یکی از قدیمیترین روشهای ارسال است. در صورتی که هر روز ارسال داشته باشید، میتوانید با اداره پست قرارداد همکاری بلندمدت ببندید. بعد از قرارداد همکاری، ماموران پست روزانه برای تحویل و ارسال سفارشات شما مراجعه خواهند کرد.
ارسال از راه اپلیکیشنهای پیک
حتماً با اپلیکیشنهایی مانند اسنپ و الوپیک آشنایی دارید. این دو روش جزو رایجترین روشهای ارسال محصولات هستند. البته شما میتوانید مرسوله خود را زمانی از این طریق ارسال کنید که مشتری در نزدیکی محل توزیع محصولات شما باشند. به عنوان مثال اگر شما در تهران هستید، میتوانید با این روش به ساکنان تهران و حومه مرسوله مورد نظر را ارسال کنید. یکی از مزیتهای این اپلیکیشنها این است که شما میتوانید در عرض نهایت دو ساعت، محصولتان را به دست مشتریان برسانید.یکی از معایب این روش این است که هزینه ارسال با توجه به محل ارسال و ترافیک تعیین میشود و نرخ متغیری دارد.
سرویس پستی 193
در این روش به جای حضور فیزیکی در محل اداره پست با شماره گیری 193 بعد از ساعاتی مامورین پست به محل شما مراجعه کرده و بعد از دریافت مرسوله، آن را به دست خریداران محصولات شما میرسانند. شما میتوانید از ساعت 8 صبح الی 8 شب با این شماره تماس بگیرید. لازم به ذکر است در حال حاضر این سرویس برای شهر تهران راهاندازی شده و میتواند از ترددهای غیرضروری جلوگیری کند.
مطالب مرتبط: صفر تا صد راه اندازی کامیون غذای سیار (فود تراک)
برای پیدا کردن بهترین مشاوره کسب و کار در تهران به بیزاَپ سر بزن!