طرز تهیه مارچوبه سرخ شده با سس آیولی فلفل

  • دسته‌بندی: پیش غذا و میان وعده
  • 1400/10/13
  • نویسنده: آتنا سعادت پور
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
  • نظر : 0
  • تعداد بازدید: 285

راه‌های تطبیق‌پذیر بسیاری برای درست کردن این مارچوبه‌های سبز وجود دارد. روش همیشگی و مورد علاقه من پختن مارچوبه‌های سرخ شده ترد و کتویی است!

این مارچوبه‌های دوست داشتنی پوستی پنیری و سخت دارند اما هنور هم آنقدر ترد هستند که گاز زدن به آنها راحت باشد. جعفری تازه و پنیر پارمزان کمی طعم سبک و ملایم به آنها اضافه می‌کند که با مقداری فلفل پاپریکا، مزه قوی و خوشایندی به آن داده می‌شود. من عاشق درست کردن ایولی با استفاده از فلفل قرمز برشته شده و مایونز هستم. ایولی سسی کرمی است که در کنار همه غذاهای شما قابل استفاده است. می‌توانید با ریختن این دو مواد غذایی در غذا ساز یک ایولی ساده درست کنید یا تنها فلفل را خرد کرده و برای دادن طعم بیشتر آن را در سس مایونز بهم بزنید.

این دستور پخت 2 وعده غذایی بزرگ از مارچوبه سرخ کرده به شما می‌دهد. این وعده‌های غذایی بدون نان در نظر گرفته می‌شود که باعث می‌شود این مارچوبه‌ها به عنوان مخلفات غذا یا میان وعده‌ای برای بعدازظهر بسیار سیر کننده باشند.

مواد لازم برای تهیه آیولی فلفل قرمز و مارچوبه

  • 10 ​​مارچوبه متوسط
  • نصف فنجان پنیر پارمزان، خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری جعفری، خرد شده
  • نصف قاشق چایخوری پودر سیر
  • یک چهارم فنجان آرد بادام
  • نصف قاشق چایخوری پاپریکا دودی
  • 2 تخم مرغ بزرگ
  • 3 قاشق غذاخوری سس مایونز
  • 1 قاشق غذاخوری فلفل قرمز بو داده، ریز خرد شود

* من از فلفل قرمز تفت خورده و بسته بندی شده در آب استفاده می‌کنم. اگر از فلفل های بسته بندی شده در روغن استفاده کنید، میزان کالری و چربی تغییر می‌کند. اگر می‌خواهید از فلفلی استفاده کنید که قبلاً خرد شده است، باید حدوداً 2 قاشق غذاخوری از آن استفاده کنید.

طرز تهیه آیولی فلفل قرمز و مارچوبه ترد

1. فر را در دمای 425 درجه فارنهایت قرار داده و از قبل گرم کنید. مارچوبه را بشویید. در یک غذاساز، پنیر پارمزان، جعفری، پودر سیر و خرد شده را با هم مخلوط کنید تا خوب با یکدیگر ترکیب شوند.

2. آرد بادام را به غذا ساز اضافه کرده و یک یا دو بار آن را روشن کنید تا مخلوط شوند. مواد ترکیب شده را در به یک ظرف کم عمق متوسط ​​بریزید. پاپریکای دودی را اضافه کنید.

3. در یک کاسه متوسط​، دو تخم مرغ را هم بزنید تا کف کنند. اگر تخم مرغ‌ها خوب زده شوند، به مارچوبه بهتر می‌چسبند. تخم مرغ را در ظرف کم عمق متوسط ​​بریزید.

4. ابتدا مارچوبه را به مخلوط تخم مرغ آغشته کنید. آن را روی مخلوط پودر پارمزان نگه دارید، هنگام چرخاندن به آرامی آرد را روی آن بپاشید تا لایه بیرونی مارچوبه کمی پوشانده شود. اطمینان حاصل کنید که مارچوبه با مخلوط آرد تماس پیدا نکند؛ در غیر این صورت تخم مرغ باعث مرطوب شدن و بهم چسبیدگی آن می‌شود. این کار را برای هر مارچوبه تکرار کنید.

5. مارچوبه‌های پوشیده شده را نزدیک هم روی سینی فر قرار دهید و روی آن مخلوط باقیمانده آرد پارمزان را بریزید. تا زمانی که مواد روی آنها شروع به قهوه‌ای شدن کرده و مارچوبه فقط کمی نرم شود، به پختن آن ادامه دهید. معمولاً این مرحله حدود 10 دقیقه طول می‌کشد.

6. در یک کاسه کوچک فلفل قرمز برشته و ریز خرد شده را با سس مایونز را مخلوط کنید.

7. سس را در یخچال خنک کرده و اجازه دهید تا طعم دهنده‌ها با هم ترکیب شوند. آن را قبل از سرو خوب هم بزنید.

8. هنگامی که مارچوبه‌های سرخ شده ترد و قهوه‌ای شدند، آنها را از اجاق برداشته و با سس به صورت گرم سرو کنید!

بیشتر بخوانید: اسفناج خامه‌ ای کتوژنیک؛ بخورید و لذت ببرید


این دستور پخت در مجموع 2 وعده بزرگ مارچوبه سرخ شده با ایولی فلفل قرمز به شما می‌دهد. هر وعده 453.65 کالری، 33.43 گرم چربی، 5.51 گرم کربوهیدرات خالص و 19.14 گرم پروتئین است.


اگه دنبال بهترین فست‌فود اطراف خودت هستی، توی بیزاَپ پیداش کن!


 


نظرت واسه ما مهمه، لطفا ثبتش کن!

wave