
پینترست چیست؟
من برای تماس داشتن با دوستان و آشنایان زیاد از فیسبوک استفاده میکنم. بیشتر هم محتواهایی مثل عکس، آپدیت استاتوس، چک اینها وغیره را در فیسبوک به اشتراک میگذارد.
اما دوستان و آشنایان من برای اشتراک گذاری ایده، عکسها، لایکها و علایق خود از پینترست (pinterest.com، همچنین یک برنامه رایگان Pinterest در دسترس است) استفاده میکنند. گاهی اوقات، این پلتفرم بهترین محل برای جستجوی موضوع موردعلاقه شما به حساب میآید.
مطلب پیشنهادی: چگونه پیج اینستاگرام تان را به اکسپلور برسانید؟
آنها از Pinterest استفاده میکنند و برای به اشتراک گذاشتن موضوعات مختلف به این پلتفرم وارد و خارج میشوند، اما زمان زیادی را صرف «پین کردن»، کلیک کردن و مشاهده محتوا میکنند.
از آنجاییکه تقریباً به صورت انحصاری این پلتفرم از تصاویر تشکیل شده است، هنگامیکه برای اولین بار وارد وب سایت میشوید، ممکن است کمی گیج شوید. می دانم چون من هم خودم این طوری شدم.
احساس کنار گذاشته شدن
باوجوداین، دائماً احساس رهاشدن میکنم. بنابراین، به پینترست رفتن و اکانتی درست کردم تا ببینم دیگران به چه چیزهای علاقه دارند.
اینجا تجربه من بو و برخی از افکارم هستند، چی دوست دارم، مشاهداتم در مورد پینترست، چطور کار میکند، چی آن را از بقیه رسانههای اجتماعی متفاوت میکند و برای سرگرمی شخصی یا به عنوان یک ابزار بازاریابی رسانههای اجتماعی استفاده میشود.
نحوه کار پینترست چگونه است؟
خوب ـ پینترست چیست و چطور کار میکند؟ پینترست شبکه اجتماعی است که به کاربران اجازه میدهد تا به طور تصویری علایق خود را با پست کردن ( معروف به پین کردن) تصاویر یا ویدیوها برای خودشان یا دیگران ( مثل جمعآوری پین، معمولاً با تم مشترک) و مرورکردن آنچه دیگران پین کردهاند، به اشتراک میگذارد و میبیند.
میتوانید اکانتی راهاندازی کنید و وارد شوید، و پستهای دیگر کاربران را لایک کنید، یا حساب خود را راهاندازی کنید.
با استفاده از نگاه بصری، شبکه اجتماعی بسیار روی مفهوم سبک زندگی شخصی متمرکز است که به شما امکان میدهد تا علایق و سلایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و علایق آنها را نیز مشاهده کنید.
اخیراً آنها حتی یک ویژگی Pinterest Lens را به برنامه خود اضافه کردهاند. لنز به شما امکان میدهد ایدههای الهام گرفته از هر چیزی را کشف کنید که دوربین Pinterest خود را به سمت آن نشانه میگیرید.
برای استفاده از لنز شما باید:
• اپ پینترست را روی موبایل خود باز کنید و روی آن بزنید
• در منوی جستجو روی دوربین بزنید
• برای زوم کردن، روی یک شی خاص ضربه بزنید تا دوربین خود را فوکوس کنید
• روی دکمه ضربه بزنید تا عکس بگیرید یا تصویر را از دوربین خود انتخاب کنید
• ایدهها را بررسی و کشف کنید.
لنزها ویژگی اضافی خوبی در اپ پینترست است.
هدف پینترست ارتباط دادن همه به دنیا از طریق چیزهایی است که آنها جالب میبینند.
افراد میتوانند از کامپیتور خود عکس آپلود کنند یاچیزهایی را که در وب پیدا میکنند با استفاده از نشانکهای Pinterest پین کنید.
مانند سایر شبکههای اجتماعی
مانند اکثر شبکههای اجتماعی، در پینترست افراد میتوانند کارهای استاندارد شبکه اجتماعی را انجام دهند: مثل دنبال کردن دوستان، لایک کردن، کامنت گذاشتن در خصوص پست کاربران، یا پین کردن مجدد محتوا روی صفحه خود، اشتراک گذاشتن رسانههای دیگر روی فیسبوک و توییتر یا از طریق ایمیل، جستجوکردن و حتی قرار دادن پینهای فردی در وب سایت یا وبلاگ خود.
پینترست در سال 2013 شاهد رشد باورنکردنی بود. برای اولین بار، آنها از ایمیل به عنوان یک رسانه اشتراکگذاری و از فیسبوک پیشی گرفتند و این آخرین چیزی است که بسیاری فکر میکردند حتی ممکن است.
با ورود به سال 2020، پینترست گزارش داد که بیش از 320 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. و از امروز آمار جمعیتی پینترست شامل بیش از 40٪ مرد است و سومین شبکه اجتماعی بزرگ در اینترنت است.
فقط در مورد آشپزی و تزیین کردن نیست
پینترست در اصل به نظر میرسید بیشتر علاقه دارد هنرهای خانگی مثل آشپزی، دکور، فشن، باغبانی و موضوعات دیگر موردعلاقه بانوان را به اشتراک بگذارد. اما به مرور زمان پایگاه کاربری خود را برای همه جنسیتها و گروههای سنی متنوع کرده است.
چیز بسیار جالب برای من این بود که پینترست را بررسی کردم و دیدم بردهای برای برخی علایق من مثل ماهیگیری، شکار و سیگار برگ وجود دارد، بنابراین شگفتزده نمیشوم اگر شما تصویری از هر دستهبندی که میتوانید تصور کنید را در آنجا ببینید.
استفاده پینترست برای چه مواردی است؟
جالب این است که مطابق با گزارش جدید خدمات توزیع محتوای آنلاین شیر دیس، پینترست اکنون یک پلتفرم رسانهای سریعاً در حال رشد برای اشتراک گذاری محتوا به شمار میآید.
این گزارش میلیونها ( امروز به احتمال زیاد میلیاردها) اشتراکماهانه ایجادشده از طریق شیردیس را در سه ماهه سوم سال 2013 در بیش از 120 کانال رسانه اجتماعی و دو میلیون وب سایت تحلیل کردند.
و کشف کردند که اشتراک گذاری محتوا روی پینترست در سه ماه آخر سال 2013 تا 19.2% افزایش یافت و لینکدین 15.1% رشد داشت. فیسبوک شاهد افزایش 14.7 درصدی اشتراک محتوا بود در حالیکه اشتراک گذاری در توییتر 7.6 درصد کاهش یافت. (اینفوگرافیک زیر را ببینید).
فراتر از بدیهیات نگاه کنید
دادههای جدید یادآوری را ارائه میکند که کسب و کار هنگام مدیریت دسترسی به رسانههای اجتماعیش باید فراتر از کانالهای رسانههای اجتماعی بدیهی را ببیند.
کرت آبراهامسون، مدیرعامل ShareThis در بیانیهای میگوید: «هرچه تبلیغکنندگان بیشتر بفهمند که مصرفکنندگان چگونه از همه کانالهای اجتماعی - فراتر از فیسبوک و توییتر - استفاده میکنند، میتوانند به طور مؤثرتری از رسانههای اجتماعی برای تقویت و بهبود تبلیغات و کمپینها استفاده کنند.»
پینترست برای کسب و کار
وبسایتهای کاری و خرید میتوانند در این زمینه برای بازاریابی محصولات و خدمات خود سرمایهگذاری کنند و پایگاه مشتریان خود را به عنوان جزیی از برنامه بازاریابی رشد دهند.
بسیاری از کسب و کارها به طور پایدار سود ماهانه را میبینند. پینترست، رسانه بصری به کسب وکارها شانس میدهد تا برای درگیر کردن مصرفکنندگان گرافیک و تصویر طراحی کنند.
اینفوگرافی رنگارنگ و رسانههای تصویری که معامله، محصولات جدید و غیره ترویج میکنند میتواند فروش و ترافیک با کیفیتی را برای صفحه وب شما ایجاد کند.
پین کردن تصاویر کارمندان نیز میتوانند به مشتریان کمک کند تا با افرادی آشنا شوند که در شرکت کار میکنند، قرار دادن نام و دادن اطلاعات بیشتر به مشتریان باعث اعتماد بیشتر آنها هم میشود.
گفتگو ایجاد کنید
صاحبان مشاغل کوچک همچنین میتوانند به صورت آنلاین با افزودن دکمه های «اشتراک گذاری» به هر صفحه از وب سایت خود، به ایجاد مکالمه در مورد برند خود کمک کنند. این آیکونهای دیجیتال به بازدیدکنندگان سایت اجازه میدهد تا از طریق صفحه خاص پینترست روی یک محتوا کلیک کرده و به اشتراک بگذارند و به تجربه کاربری وبسایت شما اضافه کنند.
همه امروز میگویند، پینترست مانند سایر کانالهای فضای مجازی میتواند به آگاهی از برند و تسهیل رهبری وبسایت کمک کند، اما همچنان معتقدند که برای اکثر مشاغل مهندسی جستجو میتواند ROI بهتر و تبدیل مستقیم بازدیدکنندگان به مشتریان را فراهم کند.
صفحه پینترست خود را به صفحه کاریتان تبدیل کنید
اگر به دنبال چند تکنیک مطمئن بازاریابی برند پینترست هستید، در جای مناسبی هستید. تقریباً 50٪ از افرادی که تبلیغ کالا در پینترست را دیدهاند و خرید کردهاند!
بنابراین، برای صاحبان مشاغل، حتی یک تصویر در این پلتفرم رسانه اجتماعی ارزش صرف وقت و تلاش خود را دارد. بیایید نگاهی به این استراتژی ها بیاندازیم!
1. اکانت کاری پینترست راهاندازی کنید
اولین کار مهم، شما باید دلتان بخواهد اکانت کاری در پینترست راهاندازی کنید. سپس، مطمئن شوید پروفایل شما بهینهسازی شده است تا تُن صدا و زیبایی شناسی برند شما را منعکس کند.
اطمینان حاصل کنید که ضمن بیان و معرفی شرکت باید در بیوگرافی از کلمات مرتبط در این رابطه استفاده کنید.
برندسازی اکانت خود
از فید خانه خود، بوردی را به پروفایل خود اضافه کنید. اینها برای منسجمتر کردن اکانت پینترست شما با برندتان جالب هستند.
همچنین باید عناوین تابلوهای جستجو پسند را انتخاب کنید. یک تابلو ایجاد کنید و سعی کنید اصطلاحات کوتاه و سریعی را ایجاد کنید که مردم اغلب آنها را جستجو میکنند.
سپس میتوانید از بخش توضیح تابلو برای وارد کردن اطلاعات بیشتر، کلیدواژه و هشتگ استفاده کنید.
نکات کلیدی: این هشتگها برای دریافت ایده بهتر از محصولات یا خدماتی که بازار هدف شما در پینترست به دنبال آن است، قابل کلیک و فوقالعاده هستند.
میتوانید از این اطلاعات برای تصفیه استراتژی بازاریابی خود در طول زمان استفاده کنید بنابراین برای سالهای آینده بیشتر و بیشتر هدفمند میشود.
2. بهینهسازی تصاویر وبسایت خود
شما باید تا حد امکان برای بازدیدکنندگان وب سایت خود، ذخیره یک تصویر از صفحات وب خود را در تابلوهای پینترست خود آسان کنید.
هرچه این تجربه آسانتر باشد، بیشتر میتوانید روی افرادی حساب کنید که از وبسایت شما بازدید کنند تا تصویری را از صفحه اصلی یا وبسایت شما به اشتراک بگذارند.
شما میتوانید این کار را با نصب دکمه سیو پینترست انجام دهید که به کاربران اجازه میدهد تا در حساب پینترست خود با تنها چند کلیک ساده سیو کنید.
پینهای غنی
اخیراً، سه نوع متفاوت وجود دارد:
الف. پینهای غنی محصول ـ اینها شامل قیمتگذاری، قابلیت دسترسی و اطلاعات محصول.
ب. پینهای غنی دستور غذا ـ اینها عنوان رسید، اندازه سرو، زمان پخت، فهرست مواد لازم و دستورالعملها.
پ. پینهای غنی مقاله – شامل عنوان، توضیحات و نویسنده یک پست وبلاگ یا مقاله باشد.
پینهای غنی برای کسب و کار
از پینهای غنی استفاده کنید. این اطلاعات قیمت را نشان میدهد که اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید، آنها را ایدهآل میکند. یا اگر وبلاگی دارید، «پینهای مقاله» فقط بلیطی برای هدایت ترافیک است. اگر شما وبلاگ نویس مواد غذایی هستید، آنها دستور پخت و دستورالعملها را ارائه میدهند.
از عکسهای عمودی استفاده کنید و آنها را مقیاس کنید، بنابراین آنها دارای عرض 600 پیکسل و نسبت تصویر 2:3 یا 1:3.5 هستند.
هک دستی: اگر با ایجاد عکسهای پینترست مشکل دارید، از کانوا استفاده کنید، منبعی رایگان است که تعداد زیادی قالب از پیش ساخته را ارائه میدهد که برای بازاریابان پینترست شگفت انگیز است.
اگر میخواهید محصول خود را یک قدم جلوتر ببرید، شما میتوانید فروشگاه آنلاین خود را با حساب پینترست خود همزمان کنید.
به همین ترتیب، زمانیکه کاربران پین خود را سیو میکنند، آنها میتوانند «اد تو بگ» کنند و بدون حتی ترک پینترست برای محصول پول بپردازد ـ چقدر این جالب است؟!
برای پینهای غنی درخواست کنید
شما میتوانید تنها از پینهای غنی استفاده کنید اگر سایت معتبر دارید. این فرایند اعتبارسازی خودکار روی نمیدهد. در عوض، باید با انجام کارهای زیر درخواست کنید:
• کد پینترست به سایت خود اضافه کنید. میتوانید برای انجام این کار از پلاگ این Yoast SEO استفاده کنید؛ این اپ به شما اجازه میدهد تا برچسب متای پینترست و نیز گزینه کپی و پیست کردن کد ضروری از پینترست اضافه کنید.
• به محض اینکه این کار را انجام دادهاید، پینترست را فعال کنید تا قانونی بودن سایت خود را بازبینی کنید.
• سایت خود را روی پینترست معتبر کنید. برای انجام این کار، به ابزار اعتبارسنجی پینترست بروید. نه تنها این به شما نمایشی از پین خود را میدهد، بلکه فرصت درخواست برای پینهای غنی را میدهد. اگر اپلیکیشن موفق باشد، ایمیلی از پینترست دریافت خواهید کرد که به شما میگوید پینهای غنی شما فعال شده است.
شما باید بیان کنید: این میتواند یک هفته طول بکشد، بنابراین نگران نباشید که آیا فوراً ایمیل دریافت نکردید. فرایند نسبتاً سادهیاست و ارزش انجام دادنش را دارد. مطمئناً با شروع استفاده از پینهای غنی، تعامل را افزایش خواهید داد.
3. فعال بمانید
اکنون شما همه چیز را آماده کردهاید؛ سپس شما باید روی پینترست فعال بمانید. شما باید پیوسته محتوا را به پروفایل خود اضافه کنید و ارزیابی کنید که کاربران دنبال چه هستید.
به همین ترتیب، میتوانید بهترین محتوای ممکن را برای مخاطب خود را فراهم کنید.
برای اینکه برند خود را به یاد ماندنی کنید، حداقل پنج بار در روز پین کنید. میتوانید با استفاده از یک برنامه زمانبندی مانند بافر این کار را آسانتر کنید تا برنامهریزی کنید چه چیزی و چه زمانی پین کنید.
هک دستی: شما میخواهید فعالیت خود را خالی کنید. انتشار ده پین در یک حرکت خوب نیست. وقتی در طول روز از محتوای خود فاصله میگیرید، به احتمال زیاد با مخاطبان خود درگیر خواهید شد.
با فعال ماندن در پینترست، منظورمان این است که باید پیوسته اثرگذاری استراتژی فعلی خود را تحلیل کنید. از تحلیل پینترست استفاده کنید تا ببینید که محبوبترین پینها چه هستند.
به این ترتیب میدانید که چه نوع محتوایی را تکرار کنید.
4. کارهای دیگری که میتوانید در پینترست انجام دهید
چند کار دیگری وجود دارد که میتوانید تلاشهایتان را بالا ببرید:
• تابلوهای خود را طبقهبندی کنید: زمانیکه این کار را انجام میدهید، برای کاربران پینترست آسانتر میکنید تا پینهای شما را پیدا کنند. نه تنها به افزایش درگیری منجر میشود، بلکه حتی میتوانید فالوئرهای وفادار خود را امتیاز دهید.
• تابلوهای گروهی محبوب را پیدا کنید. شما میتوانید از منبعی مانند پین گروپی برای شناسایی این تابلوها و کمک به این جوامع استفاده کنید. این برای معرفی برند شما فوق العاده است.
• لوگوی خود را به پایین تمام تصاویر خود اضافه کنید. لذا، به شناخت بیشتر برند شما کمک میکند.
تمام این ایده به بهبود برندسازی در پینترست کمک میکند.
امیدواریم این نکات بازاریابی برند پینترست به افزایش تبدیل شما کمک کند! اگر از این مقاله لذت بردید، دیگر قطعات پینترست منتشر شده در وبلاگ ما را دوست خواهید داشت.
برای دیدن بهترین و نزدیکترین مشاوران کسب و کار روی لینک کلیک کنید